Monday, October 11, 2010

pertelagahan

lama sangat dah aku tak menulis.tapi hari ni aku tak dapat lagi nak bendung perassan aku ni,aku tak mampu lagi nak simpan segala yang terbuku seorang diri.aku terpaksa luahkan di sini.

semalam merupakan hari yang paling teruk bagi aku.aku bertelagah besar.bertekak sampai aku sendiri pun tak tau apa yang sedng aku cakapkan dan apa yang kami bincangkan.kepala aku serabut tambah2 lagi bila di push2.memang aku tak boleh nak kawal keadaan.berbagai2 isu yang timbul sampai kadang2 aku yang tak terjawab.

memang aku akui aku bersalah dalam hal ni,aku gagal nak bagi kata putus,aku gagal nak but keputusan dan aku juga tak mampu nak bagi penjelasan.

aihh banyak betul perkataan gagal.terasa macam loser la pulak.

kau memang baik,kau terlalu baik bagi aku.susaha ku nak gambarkan dengan kata2.selama aku kenal kau,kau sanggup buat macam2.kalau nak diceritakan di sini memang tak cukup ruang.
tak mengapa,niat aku menulis kali ini adalah untuk bercerita tentang perkara yang lebih penting.cukup penting bagi aku.

dalam tahun ini,macam2 terjadi.aku tahu semuanya memang salah aku.akulah puncanya.aku tahu kau banyak bersabar.aku susun sepuluh jari mohon ampun atas semua yang aku buat.aku menang tak sengaja.aku akui aku pernah bagi berbagai2 alasan.itu lah ini lah.tapi itu semua rakaan yang keluar dari mulut.bukan dari hati.

tolong jangan menganggap diri sebagai perempuan simpanan lah apa lah.istilah itu tiada kaitan langsung.

sebenarnya apa yang aku ingin jelaskan di sini adalah aku sangat2 tidak berniat nak menghina apatah lagi nak melukakan perasaan kau.aku bersumpah yang aku tidak berniat lansung untuk bermaksud begitu.apatah lagi untuk menipu kau.

tahla aku tak tahu nak jelaskan begaimana.yang penting sekarang ni aku rasa bersalah yang melangit.kalau kau nak membenci aku,nak mencaci aku atau apa sekalipun,buatlah.aku terima dan memang aku patut terima.tapi aku amat amat berharap tolong lah jangan membenci aku atas penghinaan yang kau anggap aku lontarkan.aku tidak berniat lansung untuk menghina.aku tidak sekejam itu.aku memang layak dibenci.ini sahaja yang aku pohon sekarang ini.dan mungkin akan datang aku memhon keampunan pula darimu.

No comments:

Post a Comment